Język
tworzy naszą osobowość. Jest niezastąpioną drogą przekazu kultury, tradycji.
Kiedyś ktoś pięknie powiedział, że „chroniąc język, chronimy tożsamość
kulturową”. W Gródku i okolicy jeszcze możemy usłyszeć tzw. język prosty, ale coraz
mniej osób nim się posługuje. Dzięki
wolontariuszom, którzy od kilku lat przyjeżdżają do naszej miejscowości, dzieci
mogą poznawać i doskonalić języki obce. 21 lutego obchodzimy Dzień Języka
Ojczystego, który, z inicjatywy Bangladeszu, został proklamowany w listopadzie
1999 roku na 30. sesji Konferencji Generalnej UNESCO. Hasło tegorocznych
obchodów brzmi: „Wspieranie wielojęzyczności na rzecz edukacji włączającej i
integracji społecznej”.
W
tym roku nauczycielki języka polskiego – Elżbieta Greś, Anna Gwizdak, Halina
Mojsiejewicz – Gołub, Iwona Lech, Irena Matysiuk i Irena Naliwajko z okazji
Dnia Języka Ojczystego proponują uczniom następujące zadania:
- kl. IV – konkurs - Kto najlepiej zna treść lektury „Akademia
Pana Kleksa”,
- kl. V – krzyżówkowe układanki
synonimiczne,
- kl. VI – układanie najdłuższych zdań, w
których wszystkie wyrazy rozpoczynają się tą samą literą,
- kl. VII – zabawy z frazeologizmami,
- kl. VIII – układanie zdaniowego
opowiadania pt.: „Właśnie wylądowaliśmy na Marsie”.
Ponadto
przez cały miesiąc uczniowie codziennie będą ćwiczyć ortografię.
|