Witamy serdecznie i zapraszamy Państwa na szkolenie podnoszące kompetencje wychowawcze rodziców w ramach Tygodnia Profilaktyki w SP w Gródku.

Szkolenie na temat: 

Dlaczego dzieci są agresywne? Jak wyeliminować agresję u dzieci?

odbędzie się 21.11.2022 r. o godzinie 17:00.

Liczymy na zrozumienie i Państwa obecność.

Z wyrazami szacunku: Dyrekcja szkoły, pedagog i psycholog szkolny

     

Przeczytaj więcej Dlaczego dzieci są agresywne? Jak wyeliminować agresję u dzieci?

Podsumowanie konkursu ph. „Moja ulubiona książka”,

organizowanego w ramach obchodów Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych

10 listopada 2022 r. komisja konkursowa oceniła zebrane przez bibliotekę prace plastyczne.- „Moja ulubiona książka”. W konkursie udział wzięło 64 uczniów. Komisja konkursowa w składzie: Dyr. Danuta Garkowska, Elżbieta Januszkiewicz, Krystyna Giegiel, Barbara Mukosiej, Anna Kondratowicz nagrodziła niżej wymienionych uczniów: Katergoria: Grupa przedszkolna I miejsce • Julia Karczemna II miejsce • Hanna Krysiuk • Mikołaj Chlabicz III miejsce • Malwina Józwowicz • Vanessa Rogacz Wyróżnienia: Antonina Demska, Kornelia Kirejczuk, Sofia Kostiatynovska Kategoria: Klasa I I miejsce • Magdalena Kochanowicz kl.Ib II miejsce • Kamila Bukowska kl. Ib III miejsce • Grzegorz Kochanowicz kl. Ib Kategoria : Klasa II I miejsce • Oskar Marcinczyk kl. IIb II miejsce • Zoja Siemiżon kl. IIa III miejsce • Mateusz Grygoruk kl. IIa • Mikołaj Lisowski kl.IIb Wyróżnienia: Edward Czasow kl. IIb, Konończuk Maksymilian kl. IIb, Paweł Paprocki kl. IIa, Piotr Puchalski kl.IIb, Julia Seweryn kl. IIb, Błażej Szulak kl. IIa, Gabriel Trochimczyk kl. IIa Kategoria: Klasa III I miejsce • Natalia Zastocka kl. IIIa II miejsce • Julia Szeremeta kl. IIIa III miejsce • Wiktoria Majewska kl. IIIa Kategoria: Klasa IV I miejsce • Ewa Siemiżon kl. IVa II miejsce • Nikola Jarocka kl. IVa • Elena Klebus kl. IVa III miejsce Kamila Wawreniuk kl. IVb • Jakub Bazyluk kl. IVb Kategoria: Klasa V I miejsce • Martyna …

Przeczytaj więcej Podsumowanie konkursu “Moja ulubiona książka”

8.11.2022r. uczniów klas IIIa i IIIb odwiedzili niecodzienni goście - ratownik medyczny Pan Daniel Tymoszewicz, który pracuje w Pogotowiu Ratunkowym w Białymstoku i koordynator numerów alarmowych 112 Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Białymstoku - Pani Paulina Klimowicz. Celem zajęć przeprowadzonych przez ratownika było przygotowanie uczniów do udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej oraz prawidłowego zachowania się w sytuacjach zagrażających zdrowiu i życiu. Pan Daniel wyjaśnił uczniom na czym polega jego praca oraz zaprezentował używane przez niego akcesoria. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się

*jak należy zachować się zanim przyjedzie pogotowie ratunkowe,

*uczyły się jak sprawdzić przytomność osoby poszkodowanej,

*w jaki sposób należy ułożyć nieprzytomną,oddychającą osobę w pozycji bocznej ustalonej jako pozycji bezpiecznej dla poszkodowanego,

*co zrobić w przypadku oparzeń,skaleczeń,zasłabnięć i złamań.

Dużym zainteresowaniem uczniów cieszyły się ćwiczenia praktyczne na fantomie, obsługa Defibrylatora AED, zakładanie opatrunków koleżance i koledze.

Przeczytaj więcej Niecodzienni goście w klasach TRZECICH

Już po raz piąty uczniowie i nauczyciele Naszej Szkoły przystąpili do akcji Ministerstwa Edukacji i Nauki - „Szkoła do hymnu”. We czwartek 10.11.2022, ostatni dzień roboczy przed Narodowym Świętem Niepodległości o symbolicznej godzinie 11:11 zaśpiewaliśmy „Mazurka Dąbrowskiego”. W ten sposób włączyliśmy się  we wspólne świętowanie kolejnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.  Razem z Nami były sześciolatki z Przedszkola Samorządowego w Gródku. Poniżej krótka fotorelacja. Jutro 11.11.2022 będziemy również świętować – pójdziemy w pochodzie, złożymy kwiaty przed dwoma pomnikami, wystąpimy na scenie GCK  z inscenizacją „ Drogi do niepodległości”. 

Przeczytaj więcej “Szkoła do hymnu”

  „Ten, kto żyje, widzi dużo. Ten, kto podróżuje, widzi więcej”

(autor nieznany)

                  Dnia 27 października 2022 roku uczniowie klas 4a, 4b oraz 5a i 5b Szkoły Podstawowej w Gródku wraz z biurem podróży „Junior”, kierownikiem wycieczki Elżbietą Greś, oraz opiekunami:  Haliną Ignatowicz, Anną Gwizdak i Iloną Łukoszyk uczestniczyli w wycieczce do Warszawy.

                  Celem naszej wyprawy było zapoznanie się z zabytkami Warszawy, kształcenie postaw patriotycznych oraz zainteresowań historią naszej stolicy, jak również poznanie piękna i kultury naszego kraju. Uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w zdobywaniu ciekawych umiejętności, takich jak: integracja i wspólne spędzanie czasu, wzmacnianie więzi koleżeńskich, kształcenie prawidłowych nawyków podczas wspólnego posiłku oraz kształtowanie kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych.

             Naszą wycieczkę rozpoczął spacer po Łazienkach Królewskich. O ich pięknie stanowi połączenie klasycystycznej architektury i bogatego, naturalnego otoczenia tworzącego zjawiskowe ogrody. Wśród pereł Łazienek Królewskich warto wymienić między innymi Pałac na Wyspie, Amfiteatr czy Starą Pomarańczarnię z Teatrem Stanisławowskim oraz pomnik Fryderyka Chopina. Następnie udaliśmy się do Manufaktury Czekolady „Chocolate Story”, gdzie zaprojektowaliśmy własne tabliczki czekolady z dodatkiem wybranych owoców liofilizowanych i bakalii. Z zainteresowaniem podziwialiśmy powstałe smakołyki, które własnoręcznie zapakowaliśmy do wybranych …

Przeczytaj więcej Wycieczka do Warszawy

"Gdy wieje wiatr historii, ludziom jak pięknym ptakom rosną skrzydła(….)”  K.I. Gałczyński

Dnia 7 listopada 2022 roku, w ramach zajęć z wychowawcą udaliśmy się na wystawę poświęconą Zakładowi Przemysłu Dziewiarskiego „Karo”, który istniał w Gródku w latach 1959-1995. Wystawa znajduje się w GCK w Gródku. Inicjatorką powstania wystawy jest dyrektor GCK Magdalena Łotysz. Wystawa opowiada  o czasach pracy w fabryce, gdy w latach 80 pracowało w niej nawet 720 osób. Na wystawie poświęconej „Karo” można naleźć ciekawe eksponaty, ubrania  z oryginalnymi metkami zakładu, maszyny do szycia, zdjęcia ukazujące obecny stan budynków, a także zdjęcia z czasów świetności fabryki dziewiarskiej „Karo”.

Chcielibyśmy serdecznie podziękować Pani Magdalenie Łotysz, która bardzo ciekawie opowiadała o historii fabryki „Karo”. Wystawa niewątpliwie przywołuje ducha minionej epoki. Ogromny ukłon w stronę osób, które zachowały wszystkie cenne pamiątki z zakładu „Karo” po dziś dzień, dzięki czemu możemy je oglądać. Jest to wspaniała podróż w czasie i bezcenna lekcja historii.

 Klasa 4B SP w Gródku, oraz wychowawca Ilona Łukoszyk. Przeczytaj więcej Klasa 4B na wystawie.

Stanisława Fleszerowa- Muskat powiedziała kiedyś: ,, Człowiek potrzebuje wsparcia nawet wtedy, gdy liczy tylko na własne siły".

Dzisiaj słów kilka o pomocy psychologiczno - pedagogicznej w SP w Gródku w roku szkolnym 2022/2023, która  to pomoc w naszej szkole stanowi bardzo istotny obszar wsparcia ucznia. Mimo iż w codziennej pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciele biorą pod uwagę indywidualne potrzeby, możliwości, predyspozycje dziecka, aby zminimalizować trudności i zwiększyć motywację do rozwoju, to niejednokrotnie okazuje się, że jest to zbyt mało, aby dziecko mogło nie tylko odnieść sukces, ale nawet poradzić sobie z tzw. podstawą programową czy też innymi wymaganiami.

W tym momencie chciałabym przybliżyć Państwu  formy wsparcia psychologiczno- pedagogicznego udzielanego w naszej szkole. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze Organizujemy je dla uczniów, którzy mają trudności w opanowaniu wiedzy z zakresu podstawy programowej. Zajęcia prowadzą specjaliści z różnych przedmiotów.  Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne

Skierowane są do uczniów, którym zaburzenia rozwojowe utrudniają opanowanie umiejętności uznanych za podstawowe, tj. dla dzieci z dysleksją rozwojową, mało samodzielnych, szybko rozpraszających się, mających zaburzenia funkcji wzrokowych, słuchowych czy też ruchowych.

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne są rodzajem terapii pedagogicznej, ukierunkowanej na korygowanie i kompensowanie zaburzeń psychoruchowych dziecka jako jednej ze szczególnie ważnych przyczyn niepowodzeń w  szkole. Grupa, w której odbywają się zajęcia liczy od dwóch …

Przeczytaj więcej Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole.

https://womgorz.edu.pl/biblioteka-pedagogiczna/aktualnosci/iii-miedzynarodowa-edycja-przerwy-na-czytanie-zglos-szkole/  

"Książka i możliwość czytania,

to jeden z największych cudów ludzkiej cywilizacji."

(Maria Dąbrowska)

 

26 października nasza szkoła po raz drugi przystąpiła do III Międzynarodowej edycji VII Ogólnopolskiej akcji bicia rekordu w czytaniu na przerwie „Przerwa na czytanie”.  Akcja ta realizowana jest w ramach Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych oraz kampanii społecznej „Cała Polska czyta dzieciom”, a jej organizatorem jest Biblioteka Pedagogiczna Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego w Gorzowie Wielkopolskim, zaś w Szkole Podstawowej w Gródku – panie Elżbieta Greś, Iwona Lech i Emilia Szatałowicz. W organizację akcji włączył się aktywnie Samorząd Uczniowski wraz z opiekunem, nauczyciele języka polskiego oraz wychowawcy klas młodszych.. Zanim przystąpiliśmy do zadania, wykonaliśmy gazetkę ścienną i rozwiesiliśmy plakaty promujące akcję czytelniczą oraz zamieściliśmy informację na szkolnym Facebooku. Ponadto, w każdej klasie, przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego przekazali szczegółowe informacje na temat przebiegu akcji w naszej szkole. Rozwiesili też w budynku szkoły ciekawe cytaty o książce i czytaniu. Pani od historii przygotowała przed swoją salą wystawkę książek o II wojnie światowej. W tym  dniu na wszystkie przerwy międzylekcyjne zabieraliśmy ze sobą książkę, którą przynieśliśmy z domu lub wcześniej wypożyczyliśmy w bibliotece szkolnej. Siadaliśmy wygodnie gdzie, kto mógł, w sali lekcyjnej bądź na korytarzu,  w sali …

Przeczytaj więcej Przerwa na czytanie.