Kształtowanie postaw proekologicznych to jeden z elementów pracy szkoły. Edukacja ekologiczna buduje świadomość złożoności zjawisk przyrodniczych i ich wpływu na nasze życie, zdrowie, a nawet finanse. Skuteczna jest ona wtedy, gdy zostaje połączona z naszymi codziennymi aktywnościami, takimi jak: segregacja śmieci, monitorowanie jakości powietrza (jest możliwa dzięki ogólnopolskiej sieci ESA), oszczędzanie wody lub prądu.
W naszej szkole, wzorem lat ubiegłych, odbyło się wiele działań na rzecz kształtowania postaw ekologicznych, które sprawiają, że uczniowie troszczą się o otaczające ich środowisko.
Jesteśmy częścią Edukacyjnej Sieci Antysmogowej, w ramach której uczniowie zapoznali się m.in. z wpływem zanieczyszczeń powietrza na nasze zdrowie i samopoczucie oraz z takimi ich skutkami jak: kwaśne opady, pyły, smog, nasilenie efektu cieplarnianego, dziura ozonowa, zanieczyszczenie gleby i wody. Uczniowie poznali też takie pojęcia jak niska emisja, wysoka emisja, pył zawieszony. Wzięliśmy udział w konkursach – „Przyszłość jest dziś: Misja Ziemia” oraz „Ogólnopolska Olimpiada Antysmogowa ESA”. Na szkole, od ulicy Chodkiewiczów, został umieszczony miernik zanieczyszczeń SBOX_ESA. Zachęcamy wszystkich do kontroli jakości powietrza, którym oddychamy.
W drugim semestrze odbyły się także warsztaty z edukacji ekologicznej i ochrony środowiska. Szóstego czerwca w klasach czwartych odbyły się warsztaty ekologiczne pt: „Z sercem do przyrody”. Zajęcia przeprowadzone zostały przez pracowników Starostwa Powiatowego.
Natomiast szóstoklasiści dowiedzieli się czym jest bioróżnorodność, dlaczego warto chronić różne gatunki oraz w jaki sposób można to robić. Te zajęcia przeprowadzone zostały dwunastego czerwca przez pracowników Centrum Nauki Kopernik w ramach projektu ESA.