Woda – żywioł który ma moc!!!
🔬👩‍🔬🔬👩‍🎓👨‍🎓🔬👩‍🔬🔬👩‍🎓👨‍🎓🔬👩‍🔬🔬👩‍🎓👨‍🎓🔬👩‍🔬🔬👩‍🎓👨‍🎓🔬👩‍🔬🔬
W tę sobotę kolejny raz uczestniczyliśmy w zajęciach na Uniwersytecie w Białymstoku. Tym razem dowiedzieliśmy się wiele ciekawych rzeczy na temat bakterii jakie żyją w różnego rodzaju zbiornikach wodnych (jeziorach, rzekach itp.) W pierwszej części zajęć mieliśmy do wyboru kilka próbek wody. Woda pochodziła z różnych źródeł. Następnie z wody robiliśmy preparaty mikroskopowe, które oglądaliśmy pod mikroskopem. Po pierwszej części zajęć poszliśmy na obiad.
W drugiej części zajęć przeprowadzaliśmy wiele ciekawych eksperymentów. Sprawdzaliśmy odczyny różnych substancji między innymi mleka i octu. Na koniec zrobiliśmy bardzo ciekawy eksperyment pokazany na załączonym filmie.
Szymon Popławski kl. 5a
 
👩‍🎓👨‍🎓🔬👩‍🔬🔬👩‍🎓👨‍🎓🔬👩‍🔬🔬👩‍🎓👨‍🎓🔬👩‍🔬🔬👩‍🎓👨‍🎓🔬👩‍🔬🔬👩‍🎓👨‍🎓
Na pierwszej lekcji pod Tematem: Jak kąpiel to gdzie? Rozmawialiśmy o różnych rodzajach wód t.j. rzeki i jeziora oraz o bakteriach znajdujących się w nich. Następnie przystąpiliśmy do doświadczenia, w którym sprawdzaliśmy jakie bakterie i ile ich jest w danej rzece lub jeziorze.
Na drugiej lekcji pod Tematem: Woda- żywioł, który ma moc! Oznaczaliśmy pH oraz określaliśmy odczyn wybranych produktów, wykonaliśmy 3 doświadczenia. Pierwsze doświadczenie wykonaliśmy za pomocą pehametru. Zanurzaliśmy w każdym roztworze elektrodę pehametru i odczytywaliśmy wartość pH z wyświetlacza aparatu. W drugim doświadczeniu jako wskaźnika pH używaliśmy papierków uniwersalnych. Zamaczaliśmy papierki w roztworach i porównywaliśmy jak zmieniła się wartość pH oraz odczyn badanych substancji, z wzorcową.
Zajęcia mi się bardzo podobały, dowiedziałam się, że różne substancje mają różne pH, a woda w zależności od tego skąd pochodzi zawiera różne ilości bakterii.
Wiktoria Charkiewicz kl. 7a