„Ten, kto żyje, widzi dużo. Ten, kto podróżuje, widzi więcej”

(autor nieznany)

Dnia 27 października 2022 roku uczniowie klas 4a, 4b oraz 5a i 5b Szkoły Podstawowej w Gródku wraz z biurem podróży „Junior”, kierownikiem wycieczki Elżbietą Greś, oraz opiekunami:  Haliną Ignatowicz, Anną Gwizdak i Iloną Łukoszyk uczestniczyli w wycieczce do Warszawy.

Celem naszej wyprawy było zapoznanie się z zabytkami Warszawy, kształcenie postaw patriotycznych oraz zainteresowań historią naszej stolicy, jak również poznanie piękna i kultury naszego kraju. Uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w zdobywaniu ciekawych umiejętności, takich jak: integracja i wspólne spędzanie czasu, wzmacnianie więzi koleżeńskich, kształcenie prawidłowych nawyków podczas wspólnego posiłku oraz kształtowanie kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych.

Naszą wycieczkę rozpoczął spacer po Łazienkach Królewskich. O ich pięknie stanowi połączenie klasycystycznej architektury i bogatego, naturalnego otoczenia tworzącego zjawiskowe ogrody. Wśród pereł Łazienek Królewskich warto wymienić między innymi Pałac na Wyspie, Amfiteatr czy Starą Pomarańczarnię z Teatrem Stanisławowskim oraz pomnik Fryderyka Chopina. Następnie udaliśmy się do Manufaktury Czekolady „Chocolate Story”, gdzie zaprojektowaliśmy własne tabliczki czekolady z dodatkiem wybranych owoców liofilizowanych i bakalii. Z zainteresowaniem podziwialiśmy powstałe smakołyki, które własnoręcznie zapakowaliśmy do wybranych kolorowych opakowań, a następnie zabraliśmy do domu, aby się nimi podzielić z bliskimi. Oprócz tego, każdy z nas skosztował pysznej gorącej czekolady do picia. Aby mieć siły na dalsze zwiedzanie, udaliśmy się do restauracji „Literatka” na warszawskiej Starówce, gdzie posililiśmy się smacznym obiadem. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Muzeum Świata Iluzji – wszystkich bardzo wciągnęła interaktywna, edukacyjno-rozrywkowa przestrzeń świata pozorów, złudzeń i paradoksów.

Zwieńczeniem naszego wyjazdu był spacer połączony ze zwiedzaniem Rynku Starego Miasta powstałym na przełomie XIII i XIV wieku – obejrzeliśmy Kolumnę Zygmunta III Wazy, pomnik Syrenki, zobaczyliśmy Barbakan, Pomnik Małego Powstańca oraz Zamek Królewski. To był również czas na zakup pamiątek i drobnych upominków.

Zmęczeni, ale zadowoleni udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Wycieczka obfitowała w wiele niezapomnianych przeżyć i fantastycznych emocji.