Dziecięca ultra





22 maja pani Ilona Łukoszyk przeprowadziła zajęcia otwarte z wykorzystaniem platformy edukacyjnej Photon- Education w ramach projektu „Inteligentna klasa”. Na lekcję zaproszeni zostali nauczyciele oraz rodzice klasy 6a. Na zajęciach uczniowie obejrzeli prezentację multimedialną na temat oswajania lęku i sposobów radzenia sobie z nim. Następnie szóstoklasiści brali udział w quizie multimedialnym platformy Photon za pomocą classpadów. Na zajęciach byli obecni instruktorzy programu Photon oraz pani Monika Jaroszuk i Izabela Chowańska.
W marcu 2024 roku uczniowie Szkoły Podstawowej w Gródku pisali konkurs matematyczny – „Kangur Matematyczny 2024”. Otrzymaliśmy już wyniki tego konkursu. Wyróżnienie otrzymuje uczeń klasy IIIa Wojcieszuk Filip i uczennica klasy VIa Mikołajewska Eunika. Uczniowi klasy Va Jakubowi Kononczukowi zabrakło 1,25 punktu do otrzymania wyróżnienia.
Oto lista najlepszych uczniów naszej szkoły w kategorii klas:Koordynator konkursu Elżbieta Bielawska.
W załączniku wyniki wszystkich uczestników konkursu naszej szkoły. wyniki_AATD-KangurUczniowie klas III-IV (73 uczniów) brali udział w programie profilaktycznym „Cukierki”. Dzieci nabrały dystansu do osób nieznajomych, które mogą zagrażać ich zdrowiu i bezpieczeństwu. Postacią, która w bajce wyzwala dzieci z opresji jest Wróżka Ognia Kuchennego „ognia, który karmi i ogrzewa, a jej czary są jednymi z najpotężniejszych na świecie”. Jest to piękna metafora ogromnej siły chroniącej, jaką są więzi rodzinne i tych, którzy dbają (albo powinni dbać) o ciepło i bezpieczeństwo dzieci, czyli rodziców. Istotną zaletą programu realizowanego programu było wczesne rozpoznawanie dzieci z grupy ryzyka, które izolują się i wykazują trudności w radzeniu sobie z emocjami. Dzieci były zachęcane do angażowania w zabawę, uczyły się empatii, nabyły umiejętności społeczne i rozwijały pozytywną umiejętność solidarności grupowej.
Cele programu:9 i 10 maja 2024r. uczniowie SP w Gródku oraz NSP w Załukach uczestniczyli w dwudniowej wycieczce, której celem były dwa fascynujące miejsca: park rozrywki Mandoria oraz Ogród Zoologiczny we Wrocławiu.
Wyjazd zaczęliśmy o świcie, o godzinie 6:00, spod szkoły. Po kilku godzinach podróży dotarliśmy do Mandorii – magicznego parku rozrywki, gdzie marzenia stają się rzeczywistością. Widok kolorowych karuzel i śmiech dzieci wypełniający przestrzeń sprawiły, że nasze serca zaczęły bić mocniej. Park rozrywki oferuje wiele atrakcji, a tematyczne wnętrza i liczne tajemnice sprawiły, że wizyta była pełna przygód. Od adrenaliny w rollercoasterach po spokojniejsze przejażdżki, mogliśmy wybierać spośród wielu atrakcji zgodnych z naszymi upodobaniami. Mandoria to nie tylko rozrywka, ale także nauka. W interaktywny sposób mogliśmy dowiedzieć się więcej o świecie przyrody, historii i kulturze. Dzień w jednym z największych krytych parków rozrywki w Europie był nie tylko świetną zabawą, ale także okazją do nauki i integracji.
Następnego ranka ruszyliśmy do Wrocławia, miasta o bogatej historii i niezwykłym uroku. Nasz przewodnik opowiadał nam o tajemnicach tego miejsca. Spacerując po Starym Mieście, przekonaliśmy się, że Wrocław to miasto mostów i krasnali. Następnie udaliśmy się do wrocławskiego zoo. …
Uczniowie klasy 6 b mieli możliwość poznać jedną z coraz bardziej popularnych w Polsce dyscyplinę sportu zaprzęgowego jaką jest bikejoring.
Zaprzęgi kojarzą się wszystkim z parą koni lub szóstką psów ciągnących sanki z osobą, która pogania zwierzęta, a właściwie nimi kieruje. Do takiego sportu potrzebny jest śnieg, którego mamy coraz mniej. Dlatego też ludzie północy wymyślili odmianę tego sportu, kiedy to pies biegnie przed rowerem, przywiązany do niego linką. Jest to sport dla doświadczonego rowerzysty i silnego, szybkiego, a przede wszystkim wytrzymałego psa.
Takim sposobem spędzania czasu ze swoim pupilem zaraził się dzisiejszy gość, absolwentka naszej szkoły, Kinga Grochowska, która już od ponad roku z powodzeniem uprawia ten sport.
Kinga opowiedziała, na czym polega ta dyscyplina sportu, w jaki sposób przygotowuje do niej swojego Łajka zachodniosyberyjska, jaki potrzebny jest osprzęt dla psa, na co zwrócić uwagę kupując szelki i smycze.
Na prezentacji multimedialnej pokazała zdjęcia z zawodów sportowych, podczas których pies wraz ze swym musherem, czyli osobą będącą przewodnikiem psiego zaprzęgu bez względu na rodzaj środka lokomocji ciągniętego przez psa, musi pokonać zaplanowaną trasę. Długość drogi do pokonania waha się od 4 do 6 kilometrów na czas. Zdarza się, że ze względu na warunki …
Przeczytaj więcej Spotkanie szóstoklasistów z Kingą – absolwentką naszej szkoły
30 kwietnia Samorząd Uczniowski zaprosił wszystkich uczniów gródeckiej szkoły do kreatywnego podjęcia kolejnego wyzwania – wymyślenia oryginalnego sposobu przyniesienia do szkoły podręczników, zeszytów i przyborów. Na ten dzień został ogłoszony Dzień bez plecaka.
Sam pomysł takiego dnia pojawił się Stanach Zjednoczonych, a idea tego dnia narodziła się w głowie Mongai Fankam, młodej aktywistki, która przy okazji podróży do Kamerunu zwróciła uwagę na trudności, z jakimi dla wielu afrykańskich dzieci wiążę się uczęszczanie do szkoły. Szczególnie w oczy rzucał się brak plecaków, na które nie było stać ich rodziców. W związku z tym wielu uczniów w Kamerunie podręczniki nosi we własnych rękach lub reklamówkach. Często muszą w ten sposób pokonywać wiele kilometrów. Po powrocie do Stanów Zjednoczonych Fankam zaproponowała, by w jej szkole zorganizować zbiórkę plecaków dla uczniów jednej z kameruńskich szkół. By zwrócić uwagę na ten problem, wpadła też na pomysł organizacji dnia bez plecaka. Amerykańskie dzieci miały tego dnia przyjść do szkoły z książkami niesionymi we własnych rękach lub prostych plastikowych torbach.
Istotą dnia bez plecaka w szkole polskiej stały się kreatywne i nieszablonowe pomysły na zastąpienie tego przedmiotu czymkolwiek. Inwencja uczniów nie zna granic. I tak Michał przywiózł książki w wózku dziecięcym, Alan w abażurze …