W miniony wtorek, 29 marca uczniowie klas 4a, 4b oraz 6a wraz z wychowawczyniami Elżbietą Greś, Anną Grześ i Iwoną Lech pojechali na wycieczkę do Białegostoku. Na początku uczestnicy wycieczki udali się na seans do kina na film pt. "To nie wypanda". Główną bohaterką filmu jest 13-letnia Meilin "Mei" Lee, mieszkająca w Toronto Kanadyjka o chińskich korzeniach. Dziewczynka jest typową przedstawicielką swojego pokolenia. Grzeczną wobec swoich rodziców, pilną i ambitną w szkole, a także totalnie zwariowaną w towarzystwie najbliższych przyjaciółek. "To nie wypanda" jest bowiem filmem poświęconym w dużej mierze poszukiwaniu własnej drogi, odkrywaniu siebie i zmieniającemu się układowi sił między rodzicami a dorastającymi dziećmi. Następnie uczniowie spędzili odlotowy czas w Parku Trampolin "Strefa Wysokich Lotów". Sportowe trampoliny, baseny z gąbkami, belka do pojedynków, wybijająca podłoga, ścianki wspinaczkowe, ścieżki akrobatyczne, kosze do ćwiczenia wsadów…. Niektórzy uczniowie, którzy brali udział w konkursach otrzymali pamiątkowe gadżety z Parku Trampolin. Celem wycieczki, oprócz aktywnego spędzania czasu wolnego i rozwijania sprawności ruchowej było: kształtowanie nawyków kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych (kino) oraz w środkach transportu, integracja uczniów klas czwartych i szóstej i wzmocnienie więzi koleżeńskiej z uczniami z Ukrainy.

Przeczytaj więcej Wycieczka klas 4a, 4b i 4a do Białegostoku

„Co i jak jeść,  aby wzmocnić swoją odporność?” To ważne pytania zwłaszcza w okresie naturalnego, wczesnowiosennego spadku odporności oraz ogarniającego nas, czasami podświadomie, stresu przed otaczającą pandemią, wojną, codziennym życiem…. Odpowiedź jest względnie prosta: nasz jadłospis powinien być urozmaicony, dieta regularna,  a posiłki… wspólne. Urozmaicenie to podstawa!  Nie ma produktu spożywczego, który dostarczałby wszystkich niezbędnych składników pokarmowych. Aby nie dopuścić do powstania niedoborów żywieniowych należy w codziennym jadłospisie uwzględnić produkty ze wszystkich grup a więc: warzywa i owoce, produkty zbożowe, mleko i jego przetwory, produkty dostarczające białka, oleje. Niestety w codziennym zabieganiu często nie dostarczamy swojemu organizmowi wszystkich niezbędnych składników. Warto więc teraz, zadbać o naszą dietę i wzmocnić tym samym swoją odporność. Warzywa i owoce w każdym posiłku Powinniśmy spożywać minimum 400 g warzyw i owoców dziennie. Czy to dużo? Jeśli przyjmiemy, że średnie jabłko waży 150g, surówka do obiadu 150g oraz dodatkowe warzywa na kolację 100g, to nie jest dużo. Warto jednak wiedzieć, że każda większa ilość warzyw i owoców dziennie przynosi dalsze korzyści dla zdrowia. Warzywa i owoce są źródłem bioaktywnych związków takich jak: witamina C i E, kwas foliowy, beta-karoten, likopen, flawonoidy, izoflawony, a także składników mineralnych i błonnika. Związki te m.in. mają działanie antyoksydacyjne, chronią DNA komórek, regulują działanie hormonów …

Przeczytaj więcej „Co i jak jeść, aby wzmocnić swoją odporność?”

Uczniowie klasy 8 c po omówieniu opowiadania stworzyli swoją interpretację dzieła w formie plakatu. Wykorzystali do tego przyniesione z domu materiały plastyczne, które w kreatywny sposób miały nawiązać do poznanego utworu. Forma pracy w grupie dodatkowo zaktywizowała ósmoklasistów do twórczego podejścia do postawionego problemu. Przekład intersemiotyczny to doskonały sposób na utrwalenie treści literackich omawianych w czasie lekcji.

Przeczytaj więcej „Artysta” S. Mrożka to pozycja obowiązkowa w podstawie programowej z języka polskiego

2 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. W związku z tym wydarzeniem w naszej szkole rozpoczynamy Tydzień Autyzmu pod hasłem: „Nie bądź zielony w temacie autyzmu”. Podczas tygodnia poprzedzającego ten dzień, będziemy edukować uczniów naszej szkoły w temacie autyzmu, dowiemy się, czy należy się go bać i jak należy postępować z osobą w spektrum autyzmu? Już od poniedziałku 28.03 Pani Anna Trochimczyk przeprowadza prelekcje na ten temat w różnych klasach, przygotowała gazetkę informacyjną o tym zaburzeniu i wspólnie z Panią Basią Mukosiej i uczniami uczęszczającymi do świetlicy szkolnej przygotowała plakat informacyjny. Czym jest autyzm?  Autyzm to nie choroba (!), jest to odmienny od typowego sposób rozwoju człowieka, objawiający się różnicami w sposobie komunikacji, nawiązywania relacji, wyrażania emocji, uczenia się oraz różnorodnym schematem zachowań. Każda osoba z autyzmem jest indywidualnością, a wymienione wcześniej cechy mogą występować w różnym natężeniu. Autyzm dotyczy wielu obszarów funkcjonowania  i sprawia, że osoby ze spektrum rozwijają się inaczej, co nie znaczy, że gorzej.  Dlaczego mówimy o spektrum autyzmu?  W przypadku autyzmu mówi się o spektrum zaburzeń, ponieważ nie istnieje jeden wzorzec poziomu funkcjonowania charakteryzujący osoby z autyzmem. Oznacza to, że autyzm może przyjmować zupełnie inną postać, od łagodnych objawów, po bardzo nasilone, utrudniające funkcjonowanie w każdej sferze życia.       …

Przeczytaj więcej Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

W dniu 24.03.2022 r. uczniowie klas VII wzięli udział w wycieczce do Białegostoku. W pierwszej kolejności odwiedzili Strefę Wysokich Lotów. Park trampolin pozwolił im choć na chwilę oderwać się od ziemskich obowiązków i poszybować ku niebu. Sportowe trampoliny, baseny z gąbkami, belka do pojedynków, wybijająca podłoga, ścianki wspinaczkowe, ścieżki akrobatyczne, kosze do ćwiczenia wsadów. Tak, dzieci były wszędzie, prezentując pełną gamę akrobatycznych możliwości. Jednak głównym celem wycieczki były zajęcia w nowo otwartym Muzeum Pamięci Sybiru. Jak możemy przeczytać na wystawie, „Syberia to kraina w Azji porośnięta tajgą. W języku polskim istnieje jednak jeszcze słowo Sybir, oznaczające coś zupełnie innego. Sybir to symbol niewoli i cierpienia obejmujący wszystkie miejsca w Rosji lub w Związku Sowieckim, do którego trafiali zesłańcy. Sybir w XX wieku stał się największym więzieniem świata, symbolem cierpienia, bólu i tęsknoty, ale też niezłomności i walki o przetrwanie.” Muzeum poświęcone jest ludziom, którzy byli niewoleni i zsyłani w głąb Rosji, a później Związku Sowieckiego, jak również tym którzy podążali tam dobrowolnie. Ekspozycja stała Muzeum pokazuje ogromne emocje ukryte w zwykłych przedmiotach, przenosząc zwiedzających w tajemniczy, piękny a jednocześnie okrutny i bezwzględny Sybir. Pobyt w Muzeum Pamięci Sybiru w Białymstoku poszerzył wiedzę uczniów na temat zsyłek Polaków w głąb …

Przeczytaj więcej Wycieczka klas siódmych do Muzeum Pamięci Sybiru

Trzeba uważnie obserwować świat, który nas otacza - spotkanie z Irminą Wakulewską
  1. - Witamy Panią na naszej lekcji. Chcielibyśmy się dowiedzieć, jak wyglądała Pani nauka?
  2. - Ukończyłam szkołę w Gródku, potem kontynuowałam naukę w Liceum Sztuk Plastycznych w Supraślu w klasie o kierunku fotografia. Został on wprowadzony, kiedy zaczynałam uczyć się w liceum. Później ukończyłam studia na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Teraz zajmuję się reklamą.
  3. U. - Czym się Pani interesowała, gdy była dzieckiem?
  4. - Marzyłam, by zostać policjantką. Później interesowałam się sportem i fotografią.
  5. - Jak Pani wspomina szkołę w Gródku?
  6. - Bardzo dobrze. Lubiłam szkołę.
  7. U. - Jaki przedmiot lubiła Pani najbardziej w szkole?
  8. - W szkole podstawowej i gimnazjum wychowanie fizyczne, uczęszczałam na zajęcia unihokeja. Zaczęłam trenować w klasie czwartej, a skończyłam w drugiej liceum. Lubiłam godziny spędzane na sali gimnastycznej. W szkole średniej była to zdecydowanie fotografia. To był dla mnie przełomowy okres. Tak się zaczęła moja przygoda z robieniem zdjęć i kręceniem filmów. Musiałam wybrać między sportem a tym, co robię teraz. Była to dla mnie trudna decyzja. W życiu często trzeba decydować, co w danym momencie jest dla nas ważne. Gdybym zajmowała się sportem, nie byłabym tu, gdzie jestem dziś. Mam wielu znajomych, …

    Przeczytaj więcej Spotkanie z Irminą Wakulewską

Drodzy Rodzice i Uczniowie,
wiemy jak ważne decyzje Was teraz czekają, przyszedł czas na wybór szkoły ponadpodstawowej. Chcielibyśmy Wam ułatwić decyzję o wyborze dalszej drogi. W związku z tym serdecznie Was zapraszamy na Dni Otwarte  Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących z Oddziałami Integracyjnymi im. S. Staszica w Białymstoku, które odbędą się 30-31.03.2022 r.

Harmonogram 30.03.2022

10:00 rozpoczęcie Dnia Otwartego 10.30–12:00 pokaz fryzur konkursowych 11.00 – 11.30 pokaz robotów/okularów VR/symulatora jazdy samochodem/drona 12.30–13:00 pokaz mody 10:00–15:00 zajęcia otwarte w pracowniach zawodowych

8.00-13.30 indywidualne konsultacje i poradnictwo psychologiczne dla rodziców dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Harmonogram 31.03.2022

13:00 rozpoczęcie Dnia Otwartego 13.30–15:00 pokaz fryzur konkursowych 14.00 – 14.30 pokaz robotów/okularów VR/symulatora jazdy samochodem/drona 15.30–16:00 pokaz mody 13:00–18:00 zajęcia otwarte w pracowniach zawodowych

8.00-13.30 indywidualne konsultacje i poradnictwo psychologiczne dla rodziców dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Przeczytaj więcej Dni Otwarte

Konkurs recytatorski - podsumowanie 21 marca – Światowy Dzień Poezji   Z okazji Światowego Dnia Poezji  w szkolnej Izbie Tradycji odbył się Konkurs recytatorski zorganizowany przez szkolną bibliotekę. W konkursie wzięło  udział  45 osób (chętni  uczniowie naszej szkoły i Odział Przedszkolny)  W związku  z tym, iż Patronem roku 2022 jest Maria Konopnicka  zadaniem uczestników było  zaprezentowanie wiersza Marii Konopnickiej Jury w składzie: - Pani dyrektor Danuta  Garkowska – przewodnicząca - Pani Magda Kamieńska - Pani Anna Kondratowicz - Pani  Krystyna Giegiel Przyznała następujące miejsca i wyróżnienia :   Oddział przedszkolny:  - Natalia Popławska – I miejsce - Kamila Bukowska – II miejsce - Magdalena Kochanowicz, Michalina Kubiak – III miejsce Klasa I: -  Zoja Siemiżon – I miejsce - Anika Kolbe, Mikołaj Martonik – wyróżnienie Klasa II: - Anastazja Bełdyga, Wiktoria Majewska – I miejsce - Gabriel Kalinowski – wyróżnienie Klasa III: - Marcelina Mojsiej, Ewa Siemiżon – I miejsce - Nikola Jarocka, Patrycja Popławska, Jakub Bazyluk – II miejsce Klasa IV: - Nina Bazyluk – I miejsce - Szymon Bućko, Michalina Gasperowicz – II miejsce - Lidia Bułatowicz, Agata Chwojko – III miejsce Klasa VI: - Mykhalina Hryhoriichuk - wyróżnienie Oceniając recytatorów brano pod uwagę:
  • pamięciowe opanowanie,
  • interpretacja tekstu,
  • kultura słowa,
  • ogólny wyraz artystyczny (uzasadniony gest sceniczny, element ruchu, strój) 
 

Przeczytaj więcej Podsumowanie konkursu recytatorskiego

W najbliższy poniedziałek 21 marca powitamy wiosnę. To bardzo przyjemna i owocna pora roku. Ale żeby umysł pracował na najwyższych obrotach potrzebna jest chwila przerwy i urozmaicenia.
Dlatego Samorząd Uczniowski zaprasza do wspólnego przywitania wiosny Dniem bez plecaka.
21 marca roku zachęcamy do kreatywnego spędzenia dnia bez standardowych toreb czy plecaków.
Weź cokolwiek! Tylko nie plecak! ?  Pamiętaj, żeby wziąć zeszyty, podręczniki i przybory szkolne!
Twoja wyobraźnia jest nie ograniczona! Zaskocz kolegów i nauczycieli ?
 
Dzień bez plecaka obowiązuje tylko w klasach 4️⃣ - 8️⃣ .
 
Zapraszamy!
 

Przeczytaj więcej 21 marca – Dzień bez plecaka