Wycieczka klasy 1 A na wystawie fotografii

Przeczytaj więcej Wycieczka klasy 1 A na wystawie fotografii
Przeczytaj więcej Wycieczka klasy 1 A na wystawie fotografii
CodeWeek to społeczna inicjatywa, w ramach której europejskie państwa rywalizują w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem.
Polska jest jednym z jej liderów – w 2020r. zajęliśmy pierwsze miejsce w rankingu. Akcja co roku organizowana jest na terenie całej Europy i dedykowana wszystkim, którzy chcą rozpocząć lub kontynuować przygodę z programowaniem. Zagadnienie nauki programowania z roku na rok przybiera na sile ze względu na rosnące potrzeby rynku pracy i walory edukacyjne, takie jak rozwój umiejętności analitycznego i logicznego myślenia. To świetna okazja, by zacząć zabawę z grami logicznymi, prostą grafiką komputerową, czy robotyką.
W tym roku #CodeWeek odbędzie się w dniach 9 - 24 października.
Więcej informacji i materiałów na stronie https://www.gov.pl/web/koduj/codeweek
Wielokrotnie pisaliśmy o sukcesach Szkolnego Koła Młodszego Wolontariatu oraz uczniów w nim działających. Obecnie jest kolejna okazja do tego, aby zwrócić wszystkim uwagę na fakt, że działalność charytatywna jest istotną formą aktywności, która daje nie tylko satysfakcję, ale też umożliwia osiągnięcie dużego osobistego sukcesu.
W związku z tym chcielibyśmy przekazać wspaniałe wiadomości, iż jedna z naszych wolontariuszek otrzymała stypendium edukacyjne Fundacji „Dzieło Nowego Tysiąclecia”. Tą uczennicą jest Gabriela Bura. Serdecznie gratulujemy i życzymy dużo zdrowia, szczęścia i radości w życiu, którą tak chętnie dzieli się z innymi.
Zachęcamy innych do samorealizacji w ramach działań koła wolontarystycznego działającego w naszej szkole od dwudziestu lat. Prosimy też rodziców o dalsze wsparcie, gdyż bez WAS i WASZEGO zaangażowania wiele naszych akcji nie byłoby zrealizowanych w takim zakresie, w jakim się one odbyły. Pamiętać należy, że działania w ramach szkolnego wolontariatu jest ważnym elementem rozwoju dziecka pod względem emocjonalnym, społecznym, duchowym, moralnym i poznawczym.
Opiekunowie wolontariatu Alina Gościk, Monika Jaroszuk
Relacje występujące między dziadkami i wnukami stanowią istotną płaszczyznę życia rodzinnego. Tych stosunków nie można zastąpić innymi związkami. Dziadkowie i wnukowie wzajemnie się potrzebują
Być babcią i dziadkiem
Babcia i dziadek stanowią najstarsze pokolenie w rodzinie trzypokoleniowej. Wraz z zawarciem związku małżeńskiego przez swoje dzieci stają się teściami, a gdy pojawia się nowe pokolenie, przyjmują kolejną rolę – dziadków, dzięki której mogą w specyficzny sposób przeżywać siebie, a we wnukach dostrzegać przedłużenie własnej egzystencji. Układ: dziecko – rodzice – dziadkowie jest naturalny i ciągły, a każdy w nim zna swoje kompetencje. W przypadku pojawienia się trudności taka rodzina może szukać siły, wsparcia i pomocy w sobie.
Pomoc dziadków w zakresie opieki i wychowania wnuka powinna mieć charakter uzupełniający, raczej dorywczy niż trwały, gdyż to rodzice są pierwszymi wychowawcami. Jednak babcia i dziadek, tak dawniej, jak i dziś, mają do odegrania znaczącą rolę w kształtowaniu młodego człowieka, bo mogą dać swoim wnukom miłość, spokój, ciepło i troskę. Dziadkowie z różnych względów mogą stanowić dla rodziny ogromny skarb – ponieważ to oni kształtują poczucie trwałości rodziny.
Dla wnucząt
Dziadkowie i wnukowie są w stanie utworzyć specyficzne więzi, które mogą być korzeniami tolerancji, lojalności i zrozumienia …
Fobia szkolna jest nerwicą występującą u dzieci i mającą podłoże sytuacyjne. Tak jak i inne fobie sytuacyjne, jej przyczyny związane są nie tyle z określonym miejscem (w tym przypadku ze szkołą), ale z sytuacjami, które w szkole mają miejsce. W odróżnieniu do tego, co zazwyczaj sądzą rodzice, dziecko nie zawsze boi się klasówki czy sprawdzianu – może również obawiać się kolegów czy zachowania nauczycieli. Fobia szkolna nie jest więc związana z trudnościami w nauce (choć może być). Szkolna fobia nie jest udawaniem!
Dziecko z fobią szkolną w rzeczywistości odczuwa dolegliwości somatyczne. Jeśli skarży się na ból brzucha czy głowy to odczuwa je w rzeczywistości. Tak jak w przypadku nerwicy z somatyzacjami, które pojawiają się u dorosłych, tak i w przypadku fobii szkolnej mamy do czynienia z mechanizmem obronnym organizmu, który chce uchronić sam siebie przed zagrożeniem. W tym przypadku zagrożeniem jest pójście do szkoły, a dolegliwości somatyczne mają uchronić organizm przed znalezieniem się w niebezpiecznym miejscu.
Fobia szkolna objawy
Jak rozpoznać fobię szkolną? Najczęstsze objawy fobii szkolnej to:
- ból głowy,
- bóle brzucha,
- skurcze brzucha i wymioty,
Przeczytaj więcej Fobia szkolna – co to takiego? Jakie są objawy i przyczyny? Jak ją przezwyciężyć?