ZASADY MĄDRYCH DZIECI W SIECI   Spędzaj w Internecie mniej niż godzinę dziennie. Nie wszystko co znajdziesz w Internecie jest prawdą. Nie podawaj swoich danych osobowych w sieci. Znalazłeś coś niepokojącego? Porozmawiaj o tym z dorosłymi. Nie obrażaj innych w Internecie. Nie rozmawiaj z nieznajomymi w sieci. Zanim wrzucisz zdjęcie lub film, zastanów się. To, co wrzucasz do Internetu, zostaje tam na zawsze.                                                                                Pedagog: Ewa Bielawska

Przeczytaj więcej Zasady mądrych dzieci w sieci.

Wybory do Samorządu Uczniowskiego są ważnym wydarzeniem w każdej szkole. W naszej szkole wybory do Samorządu Uczniowskiego odbyły się w piątek 30.09.2022 roku. Zostali wybrani: Jabłonowski Filip - przewodniczący SU Kowalczyk Łukasz - zastępca przewodniczącego SU Bernatowicz Bianka - członek SU Popławska Agata - członek SU Rogacz Izabela - członek SU Skrobczyńska Zuzanna - członek SU Trochimczyk Aleksandra - członek SU Żukowska Aleksandra - członek SU Wołosewicz Amelia - członek SU Wyniki głosowania jawnego na członków SU, w tym podział na sekcje: Skarbnik - Wołosewicz Amelia Sekretarz - Skrobczyńska Zuzanna Sekcja Sportowa: Przewodniczący - Bernatowicz Bianka Członek - Trochimczyk Aleksandra Sekcja Organizacyjno - Porządkowa: Przewodniczący - Rogacz Izabela Członek - Popławska Agata Sekcja Kulturowo - Oświatowa: Przewodniczący - Żukowska Aleksandra Członek - Rogacz Izabela   Opiekun SU – Halina Ignatowicz Zastępca – Elżbieta Greś

Przeczytaj więcej Wybory do Samorządu Uczniowskiego.

Sztafetowe biegi przełajowe

29 września w Supraślu odbył się finał powiatu białostockiego ,,Igrzysk Dzieci’’ w sztafetowych biegach przełajowych. W zawodach wzięło udział 11 szkól podstawowych. Nasze drużyny, zarówno dziewcząt jak i chłopców zajęły 7 miejsce. Wszystkim Naszym uczniom serdecznie gratulujemy i dziękujemy za rywalizację w duchu ,,fair play”.

Marcin Józwowicz, Euegeniusz Sawicki  

Przeczytaj więcej Sztafetowe biegi przełajowe

Wychowanie do życia w rodzinie - co to za lekcja?

Wychowanie do życia w rodzinie, inaczej WDŻ, to jeden z przedmiotów nauczanych w szkole podstawowej i średniej. Jak każdy szkolny przedmiot ma własną podstawę programową określającą zarówno cele kształcenia, jak i przekazywane uczniom treści.

Przedmiot ten nie jest oceniany, na świadectwie w miejscu przewidzianym na ocenę pojawi się informacja „uczestniczył” lub „uczestniczyła”. Zajęcia z WDŻ trwają jeden semestr – w sumie jest to 14 godzin lekcyjnych w każdym roku szkolnym, w trakcie których część zajęć realizowana jest osobno dla chłopców i dla dziewcząt.

Zajęcia w naszej szkole prowadzą panie: Ewa Bielawska i Małgorzata Kondrusik.

Cele i ogólne wymagania wychowania do życia w rodzinie

Zgodnie z założeniami zajęcia WDŻ mają wspierać rodziców w wychowywaniu dzieci głównie w tych obszarach, o których w wielu domach nie mówi się wiele, albo nie rozmawia się wcale. Dlatego też poruszane na zajęciach tematy mają wspierać …

Przeczytaj więcej Wychowanie do życia w rodzinie – co to za lekcja?

Jak skutecznie motywować dziecko? Z pewnością każdy rodzic przynajmniej raz zadał sobie pytanie – jak nauczyć dziecko samodzielności bez kłopotów i ran? Jak nauczyć dzieci odrabiania lekcji, aby proces uczenia się był ekscytującym doświadczeniem. W ostatnich latach praktyka nauczycieli pokazuje, że liczba dzieci, które nie poszukują wiedzy, stale rośnie. Pojawia się nawet wśród uczniów klas podstawowych. Dlaczego dzieci nie chcą się uczyć? Nawet nauczyciele z doświadczeniem nie zawsze są gotowi jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, ale postaram się podać najprostsze i najskuteczniejsze sposoby motywowania dziecka. Jak zwiększyć motywację do nauki?
  1. Edukuj swoje dziecko w zabawny sposób
Gra jest unikalnym narzędziem oddziaływania pedagogicznego. Jeśli dziecko nie chce się uczyć lub coś mu nie wyszło, zawsze możesz wymyślić grę, podczas której będzie mógł wykonać zlecone przez Ciebie zadania. Mogą to być gry z ćwiczeniami intelektualnymi, gry treningowe oparte na współzawodnictwie. Pokazują poziom swojego przygotowania i sprawności uczniom w wieku szkolnym. Porównując z przeciwną drużyną, sami uczniowie widzą swoje braki w wiedzy, co zachęca ich do aktywności poznawczej. Forma gry nie oznacza standardowej oceny ucznia, więc nawet pozostawanie w tyle za dziećmi może być interesujące.
  1. Wspieraj swoje dziecko w jego hobby
Nie narzucaj swoich ulubionych zajęć, pozwól mu zająć się swoim hobby. Pomóż dzieciom odkryć ich ukryte talenty …

Przeczytaj więcej Jak skutecznie motywować dziecko?

Ciekawa lekcja EDB

15 września 2022r uczniowie klas ósmych na lekcji edukacji dla bezpieczeństwa spotkali się z uczestnikiem wojskowych misji pokojowych i stabilizacyjnych.

Pan Wojciech Gryko - żołnierz wojsk powietrzno - desantowych w Krakowie przedstawił znaczenie tych misji na podstawie swoich wspomnień z Afganistanu(ISAF).

Uczniowie obejrzeli filmy i zdjęcia , zadawali pytania na które otrzymali wyczerpujące odpowiedzi. Dowiedzieli się także o wojskowych misjach w Izraelu(UNDOF), w Bośni i Hercegowinie(SFOR, EUPOR) a także o tym, że praca żołnierza zawodowego jest bardzo odpowiedzialna.

Poniżej fotorelacja z lekcji.

Grażyna Kamieńska 

Przeczytaj więcej Lekcja EDB z żołnierzem wojsk powietrzno – desantowch

Warsztaty GRAFFITI ?⬛️?????????⬛️?????⬛️? 8 września chętni uczniowie klas V-VI uczestniczyli w bezpłatnych warsztatach graffiti, które poprowadził p. Damian Dworakowski – organizator i animator kultury, prezes Stowarzyszenia Kreatywne Podlasie. W trakcie zajęć uczniowie mieli niesamowitą okazję ku temu, aby kształtować swoją wyobraźnię i kreatywność. Udział w warsztatach uwrażliwił młodzież na potrzebę dbania o najbliższe środowisko i otaczającą nas przestrzeń publiczną, zintegrował grupę i zwiększył umiejętności pracy w zespole. Uczniowie zdobyli wiedzę na temat legalnego malowania graffiti, Gwarancją zajęć była świetna zabawa, dostarczająca przeżyć na długie lata. Była to również fajna pamiątka niezależnie od stopnia zaawansowania czy umiejętności plastycznych uczestników. Jak powiedział jeden z uczniów „Bardzo mi się podobało. Całe życie marzyłem, aby legalnie namalować graffiti. Dziękuję”. ???????⚫️??????????? Warsztaty zorganizowano w ramach projektu Gminne Centrum Kultury w Gródku "INICJATYWY LOKALNE W GMINIE GRÓDEK", realizowanego dzięki dofinansowaniu Narodowego Centrum Kultury w ramach programu Dom Kultury+ Inicjatywy lokalne 2022. Autorzy inicjatywy: Alina Gościk, Małgorzata Wirkowska, Monika Jaroszuk.

Przeczytaj więcej Warsztaty Graffiti